Argentínától Dél-Koreáig, az USA és a szomszédos országok bekapcsolódásával adott körképet a magyar nyelv helyzetéről, lehetőségeiről a Petőfi Kulturális Ügynökség és a Magyar Nyelv és Kultúra Nemzetközi Társaságának interaktív programja február 21-én, az anyanyelvek napján. Kerekes Judit (USA) professzor elmondta, hogy az USA 22 államában 33, Kanadában 14 iskolában van magyaroktatás; a programokat az AMIT, az Amerikai Magyar Iskolák Társasága fogja össze. Az Argentínai Magyar Iskolák Szövetségének elnöke, Benedek Zsuzsi 15 intézményről szólt, s arról, hogy miként próbálják összekapcsolni az olykor egymástól 1500 km-re lévő magyarokat. Zágorec-Csuka Judit a szlovéniai, Petres Csizmadia Gabriella a szlovákiai, Csicsely Tamás az ausztriai magyarság helyzetéről beszélt. Kim Shinhyung, az ELTE-n doktorált dél-koreai kolléga a Hankuk egyetemen folyó magyaroktatásról számolt be – kiemelve, hogy a gazdasági kapcsolatok miatt van érdeklődés a magyar nyelv iránt. A tartalmas beszámolókból két érdekességet emelnénk ki. Elhangzott, hogy a világhírű pszichológus, Csíkszentmihályi Mihály Amerikában mindig egy székelykaput mutatva kezdte előadásait, s azt mondta: innen jöttem. Az argentínai magyaroknak pedig a legnagyobb élményük az volt, amikor először látták Budapestet, és felkiáltottak: „A Lánchíd tényleg létezik””. A beszélgetést Pölcz Ádám és Balázs Géza vezette; a résztvevők abban maradtak, hogy szívesen folytatják a megkezdett eszmecserét az interneten – és meglehet, hogy élőben is. (MNYKNT)
Kedves Olvasók, Hozzászólók! A vitát az E-NYÉK szerkesztősége ezzel lezártnak tekinti. Üdvözlettel: MNYKNT
0 hozzászólás