Legutóbbi hozzászólások

Online-tanulmányok

2022.05.15. vasárnap, 13:15

288 megtekintés

Online-tanulmányok

A konferencia időpontja: 2022. május 27. péntek 14.00—19.00 óra

Helyszín: 1072 Budapest, Rákóczi út 38. ½. (14-es kapucsengő)

Az előadásokat kötetlen eszmecsere, megbeszélés, majd pedig fogadás követi.

Program:

14.00 Megnyitó: Gózon Ákos, az Élet és Tudomány főszerkesztője, a Bolyai Műhely Alapítvány elnöke, a szekció vezetője

Ulrich Panna (ELTE BTK): Analóg és digitális

Szabópál Tünde Zsófia (ELTE, koreai szak): Írás- és adathordozók, hagyományos, online- és e-könyv-olvasási szokások

Szabó Loretta (ELTE, koreai szak, ügyvitel minor): Az emojik szemantikája (történet, jelentés, használat)

Berdó Nikolett (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Influenszer marketing (kialakulása, története)

15.00-15.30 Szünet

15.30 Szekcióvezető: Pölcz Ádám egyetemi adjunktus (ELTE), a Kazinczy Műhely programigazgatója

Bozsonyik Tamara (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Az online reklámok

Frommer Julia Rozsa (ELTE, kínai szak, ügyvitel minor): Az influenszerek világa

Tarjányi Mózes (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Az internet jogi világa (copyright, fair use)

Schőner Betti (ELTE koreanisztika): Tudatos internethasználat. A tudatos internethasználatról beszélgetünk néhány kiragadott, konkrét példa felhasználásával.

16.30—17.00 Szünet

17.00 Szekcióvezető: Jobbágy László, a Digitális Jólét Program ügyvezető igazgató

Sörény Edina (Digitális Jólét Program): Kézai Simon Program): Digitális családtörténet

Vikár Míra (KRE BTK pszichológia): A kommunikáció sajátos vonásai online pszichológiai konzultációk során. Az online pszichológiai konzultáció történetének és elméletének rövid ismertetését követően bemutatja a pszichológus szakemberekkel felvett interjúkon alapuló tanszaki kutatás eddigi eredményeit.

Boa László (DJP, Mesterséges Intelligencia Koalíció): A szuperszámítógép és magyar nyelvi modell

17.45—18.00 Szünet

18.00 Szekcióvezető: Balázs Géza egyetemi tanár (ELTE, SZFE, PKE)

Héra Bálint (BOM): Barlangtól a billentyűzetig – a szív emoji kialakulásának rövid története. A szív emoji mindenki számára egyértelmű, az egész világon ismerik. A digitális és online kommunikáció alapvető, érzelemkifejezésre használt része, a legnagyobb közösségi oldalak kedvelt visszajelző funkciója. De hogyan kapcsolódott össze szimbólum és jelentés? A testiség, vagy inkább az érzelmek oldaláról próbáljuk meg értelmezni a formát? Milyen stációk fedezhetők fel a művészettörténetben, milyen természeti jelenségek azonosíthatók a szimbólum mögött?

Rácz Márk (Milton Friedman Egyetem, szociológia): Online-kommunikációs tapasztalatok és nehézségek a Hallássérültek Budapesti Tanintézetében a 2020/2021-es tanév idején.

A pandémia alatt kommunikációs nehézségek és feladatok léptek fel a tanárok és hallássérült gyerekek között az online térben. Miután a megfelelő számítógépes programot feltelepítették a gépekre, meg kellett küzdeni a gyerekek érdektelenségével és passzivitásával is. Meg kellett oldani a gyerekek munkáinak értékelését, és lehetőleg olyan házi feladatot adni nekik, amelyet meg is tudnak csinálni önállóan. Már önmagában az is egy sikernek könyvelhető el, ha egyáltalán feljelentkeztek a gyerekek az online órára. Speciális készségre volt szükség ahhoz, hogy egy sérült gyerekkel is meg lehessen értetni a tananyagot. A kamera bekapcsolása értelemszerűen kulcsfontosságúnak bizonyult. Következtetésem: a személyes óra sokkal jobb és hatékonyabb, mint az online térben megtartott óra.

18.30 Zárszó: Balázs Géza

18.40- Kötetlen megbeszélés

Meghívó: GyalogútMeghívó2022

A BOM Gyalogút-konferenciák története

A Bolyai Műhely Alapítvány interdiszciplináris, egyetemközi Bolyai Önképző Műhelye több egyetem hallgatóit fogja össze az önképzés szándékával. Elsősorban műalkotásokon keresztül ismerkednek meg társadalmi problémákkal, de évente-kétévente saját, ugyancsak interdiszciplináris tudományos diákköri konferenciát is tartanak. Ennek az a sajátossága, és abban tér el a hagyományos egyetemi OTDK-któl, hogy nem egy témában, szekcióban, hanem a hallgatók által képviselt valamennyi területről befogadnak előadásokat. Előírás, hogy a hallgatók ne „belső”, szakmai kommunikációval, stílussal, hanem – egy szegedi professzor hasonlatával – az utcán járó „gyalogosok” nyelvén mondják el előadásukat, mutassák be kutatásaikat.  A konferenciaelőadásokat a jelenlévők értékelik, és kötetben is megjelentetik.

Az első konferencia felhívásából: „Gyalogút” konferencia – avagy „barangolások a tudomány (macska)köves útjain”. 2013. december 13-án az ELTE BTK-n rendeztük meg a Bolyai Önképző Műhely első hallgatói konferenciáját, az ún. „gyalogos szemináriumot.” Ennek célja az volt, hogy jobban megismerkedjünk egymás szakmai területével, kutatási témájával, érdekes előadásokat hallgassunk, illetve előadóként azt gyakoroljuk, hogyan lehet elmagyarázni a saját szakmánk problémáit egy intelligens, de nem szakmabeli közönségnek. A rendezvénynek hagyományteremtő célja is van, ezért a Bolyai Önképző Műhely tagjai számára jövőre második alkalommal rendezzük meg ezúttal a „Gyalogút” elnevezésű konferenciát.

Az eddigi konferenciák megjelent anyagai:

Komlósi Réka—Rácz Márk szerk.: Gyalogút. Budapest, 2015.

Komlósi Réka szerk.: Határ-kövek. Budapest, 2016.

Herbst Rebeka szerk.: Tudás-háló. Budapest, 2018.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

A Nyelvünk és Kultúránk elektronikus változatát – E-Nyék – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2013. október 31-én bejegyezte.
Címünk: H-1072 Budapest, Rákóczi út 38. I/2.
E-mail: anyanyelvi@mnyknt.hu